Emakumearen eta Neskatoaren Nazioarteko Eguna Zientzian

Otsailaren 11ean ospatzen den “Emakumearen eta Neskatoaren Nazioarteko Eguna Zientzian” dela eta, Eureka! Zientzia Museoak jarduera hauek antolatu ditu:

Emakumea zientzian. Otsailaren 8tik 23ra.

Hitzaldirako izen-ematea

Idoia Ochoa-ren hitzaldia: "DNAren sekuentziazioa eta etorkizuneko erronkak"
Otsailak 15, 18: 00etan, Eureka! Zientzia Museoan

Hitzaldi honetan DNA sekuentziatzeak zer esan nahi duen ikusiko dugu, zer datu lortzen diren, eta datu erabakigarriak ateratzeko egiten den analisiaren zati bat. Sortzen diren artxiboei buruz ere hitz egingo dugu, dauden arazoei buruz, eta horiek konpontzeko eta datu horien biltegiratzea eta analisia errazteko egiten ari denari buruz.

Azken urteotan sortutako datu genomikoen kopurua nabarmen handitzen ari da. Hona hemen joera horren arrazoi batzuk: sekuentziazio-kostua nabarmen murriztea eta sekuentziazio-makinen errendimendua hobetzea. Horren ondorioz, zati gehiago (enpresak, ospitaleak, ikerketa-taldeak...) genomak sekuentziatu eta datuetatik ondorioak atera daitezke. Zehazki, medikuntza pertsonalizatua errealitate bihurtzen hasi da dagoeneko, sekuentziazio-datuei eta arlo horretan egindako ikerketari esker.

Sarrera doan izango da eta aldez aurretik izena eman beharko da link honetan.

Biografia:

Idoia Ochoak berriki jaso du “MIT Innovators Under 35 Award” saria.
Idoia Ochoa, 2020ko urtarriletik aurrera, TECNUNeko irakaslea da gaur egun, Nafarroako Unibertsitateko Ingeniari Eskolan. Idoiak ingeniaritza elektrikoko masterra eta doktoretza lortu zituen Stanforden (Kalifornia), 2012an eta 2016an, hurrenez hurren. Doktoregoan, Googlen eta Genapsysen ere egin zituen praktikak, eta HBO “Silicon Valley” serieko aholkulari teknikoa izan zen. Graduatu ondoren, Estatu Batuetako Illinois Unibertsitatean hasi zen irakasle. Biologia konputazionalean eta bioinformatikan oinarritzen da bere ikerketa, besteak beste, seinaleak prozesatzeko teknikak, informazioaren teoria, machine learning eta statistical learning aplikatuz. Idoia ere datu genomikoak irudikatzeko formatu berri bat garatzen ari den aditu-taldeko kidea da, ISO (International Standardization Organization) erakundearen babespean.

Otsailaren 8tik 23ra (20 ordu arte)

Erakusketa ikusten dutenek lehiaketa batean parte hartzeko aukera dute. Bertan, erakusketari buruzko 6 galdera erantzun beharko dute. Lehiaketa online egingo da, erakusketa berean eskuragarri egongo den QR Code baten bidez. Egindako galderak asmatu dituzten parte-hartzaileen artean zozketa egingo da eta irabazlearen saria museoaren urtebeterako Familiako lagun- txartela izango da.

Lehiaketan parte hartzeko ezinbestekoa da museora sartzea.